Otomotiv Vitrini
Son Dakika
Trafikte yeni bir dönem başlıyor Piyasadaki ucuz muzun sırrı ELEKTRİKLİ FLUENCE SATIŞA SUNULUYOR Linea dünyaya Bursa’dan tanıtıldı Yeni Toyota Avensis Türkiye'de Bursalı Combo rötar yaptı 2013 Aston Martin V12 Zagato’nun Üretim Versiyonu Jaguar XK & XKR Special Edition Sektöre Yeni Bir Soluk Geldi; www.otosevdasi.com Scenic ve Grand Scenic yenileniyor
Mercedes’in en genç modeli
Mercedes’in en genç modeli
 
Mercedes G Sınıfı ‘evrime’ devam ediyor
Mercedes G Sınıfı ‘evrime’ devam ediyor
 
İlk yerli tramvay 2 milyon testi geçti!
İlk yerli tramvay 2 milyon testi geçti!
 
Katlanabilir Motosiklet
Katlanabilir Motosiklet
Bu yiyecekler hafızayı güçlendiriyor
 
Bu yiyecekler hafızayı güçlendiriyor
ABD'de yapılan araştırma, kolin maddesinden zengin, tuzlu su balıkları, yumurta, karaciğer, tavuk ve süt tüketenlerin hafıza testlerinden daha iyi sonuçlar alındığını ortaya koydu.
24 Kasım 2011 Perşembe 16:12
Facebook
Google
Twitter
Yazdır

Araştırma, suda çözünür, besleyici değeri bulunan bir madde olan kolin açısından zengin besinleri tüketenlerin hafızalarının güçlendiğini gösterdi.

Boston Üniversitesi Tıp Okulu baş araştırmacısı Rhoda Au başkanlığında bir grup bilim insanının yaptığı araştırma, ayrıca kolin maddesini tüketenlerin beyinlerinde, demansa bağlı olarak ortaya çıkan değişikliklere rastlanma oranının daha düşük olduğunu ortaya çıkardı.

Au, American Journal of Clinical Nutrition adlı bilimsel derginin internet sitesinde yayımlanan çalışmalarında elde ettikleri bulguların, Alzheimer hastalığından korunmak ile kolin tüketimi arasındaki ilişkinin bilimsel kanıtı olmadığını, ancak insanların hayat boyu sürdürdükleri beslenme alışkanlıklarının, beynin yaşlanma sürecinde bir fark yaratabileceğine ilişkin yeni bir delil olduğunu söyledi.

Au ve ekibi, araştırmalarında, kalp hastalıkları konusunda 1991-1995 yılları arasında yapılmış uzun dönemli bir bilimsel çalışmaya katılarak beslenme alışkanlıklarına ilişkin soruları cevapladıktan sonra 1998-2001 yıllarında hafıza ve zihni kavrayışla ilgili diğer testlerin yanı sıra beyinleri manyetik rezonans görüntüleme (MRI) yöntemiyle görüntülenen kişiler hakkındaki verileri taradı.

Yaşları 36-83 arasında değişen 1400 kişiyi kapsayan sonuçların taranması, genelde kolin tüketimde en yüksek dörtte birlik grup içinde yer alan erkek ve kadınların, hafıza testinde en alt dörtte birlik gruptakilerden daha başarılı olduklarını gösterdi.

Araştırmaya katılan kişilerin eğitim durumu, kalori alımları, yağ ve B6 ve B12 gibi vitaminleri gibi hafıza üzerinde etkisi olabilecek faktörleri de göz önüne alan araştırmacılar, kolin tüketimi ile hafıza testlerinde gösterilen daha yüksek performans arasındaki ilişkinin yine de korunduğunu gözlemledi.

Hafıza testlerindeki performans farklılıklarının küçük ve günlük işlevlerde önemli bir fark yaratacak düzeyde olmadığını belirten Au, ancak az kolin tüketen kişilerin, üst gruptakilere göre zihinsel gerileme ''patikasına'' girme ihtimalinin daha yüksek olduğunu söyledi.

FELÇ RİSKİNDE DE ETKİLİ
Araştırmacılar ayrıca, başlangıçta yüksek oranda kolin tükettiği saptanan katılımcılar üzerinde yapılan beyin taramalarında bu kişilerde, inme ve sonuçta demans gibi beyin damarlarıyla ilgili hastalıkları işaret eden ''beyaz madde hiperintensite'' alanlarının daha az oranda görüldüğünü saptadı.

Araştırmalarının kolinin tek başına hafızayı koruduğunu veya beyinde sağlıksız değişikliklerin meydana gelmesini engellediğini kanıtlamadığını kaydeden Au, buna karşılık kolinin diğer besleyici özelliği olan maddelerle birlikte bunda başarılı olmasının ihtimal dahilinde olduğunun altını çizdi.

Fareler üzerinde yapılan testlerde kolin maddesinin farelerin hafızasında iyileşme sağladığının gözlemlendiğini anlatan Au, ancak bunun bir kanıt olmadığını ve insanlar üzerinde daha fazla araştırma yapılmasına ihtiyaç bulunduğunu belirtti. Au, araştırmalarında elde ettikleri bulgularının başka araştırmalarla da desteklenmesinin gerekli olduğuna işaret etti.

ALZHEIMER İLE İLİŞKİLİ BULUNUYOR
Kolinin, beynin hafıza ve diğer zihinsel kavrayış işlevlerinde önemli bir rol oynayan asetilkolin adlı sinir devim salgısının başlangıç molekülü olduğu biliniyor. Alzheimer hastaları üzerinde yapılan araştırmalar asetilkolin düşüklüğüyle Alzheimer hastalığı arasında bir ilişki bulunduğuna işaret ediyor.

Uzmanlar erkeklerin günde 550 miligram, kadınların ise günde 425 miligram kolin tüketmesini tavsiye ediyor.


Kaynak : AA
Haber Yorumları
Yorum Ekle
Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorum yapan siz olun.
 Diğer Haberler
 
Yazarlar
Misafir Yazarlar
Fotogaleri
Videogaleri
Finans
İMKB 100
60596
USD ALIŞ
1.7510
USD SATIŞ
1.7590
EURO ALIŞ
2.3200
EURO SATIŞ
2.3330
POUND ALIŞ
2.8430
POUND SATIŞ
2.8850
ALTIN ALIŞ
93.7500
ALTIN SATIŞ
94.0790
Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğlen
İkindi
Akşam
Yatsı
Anket
Seçimlerde hangi partiye oy vereceksiniz?
AK Parti
CHP
BDP
MHP
Diğer
Hiçbiri
Sayısal Loto
28.04.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
01 13 22 40 42 49
Şans Topu
25.04.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
10 26 31 33 34 + 5
On Numara
23.04.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
01 02 05 08 13 15 17 19 20 21 22 24 30 37 46 56 60 62 72 74 76 77
Lig Puan Durumu
 
TAKIM
O
G
B
M
P
 1
GALATASARAY
34
23
8
3
77
 2
FENERBAHÇE
34
20
8
6
68
 3
TRABZONSPOR
34
15
11
8
56
 4
BEŞİKTAŞ
34
15
10
9
55
 5
ESKİŞEHİRSPOR
34
14
8
12
50
 6
İSTANBUL BBSK
34
14
8
12
50
 7
SİVASSPOR
34
13
11
10
50
 8
BURSASPOR
34
13
10
11
49
 9
GENÇLERBİRLİĞİ
34
13
10
11
49
 10
GAZİANTEPSPOR
34
13
9
12
48
Tarihte Bugün
1959 İsmet İnönü'nün Uşak gezisinde olaylar çıktı. Polis, halkı dağıtmak için göz yaşartıcı bomba kullandı.
Hakkımızda | Künye | Reklam | İletişim | RSS
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı saklıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
Yazılım: Haber Sitesi Kur